«کت چرمی» از قواعد ژانر پیروی می‌کند/ تفاوت آثار در نوع نگاهشان است

مسعود هاشمی‌‌نژاد:

«کت چرمی» از قواعد ژانر پیروی می‌کند/ تفاوت آثار در نوع نگاهشان است

مسعود هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه «کت چرمی» اثری نوآر به حساب می‌آید، تأکید کرد: «کت چرمی» از قواعد ژانر پیروی می‌کند.
عباس غفاری: «کت چرمی» می‌خواهد از فسادِ اقتصادی بگوید و آدم‌هایی که هنوز دنبالِ عدالتند

نگاهی به فیلم سینمایی «کت چرمی» | کورسویِ امید در شهرِ خاکستری

عباس غفاری: «کت چرمی» می‌خواهد از فسادِ اقتصادی بگوید و آدم‌هایی که هنوز دنبالِ عدالتند

«کت چرمی» قصه آدم‌های تنها و شکست‌خورده است که در دلِ این شهر خاکستری نفس می‌کشند و هنوز به امیدِ دستیابی به عدالت تلاش می‌کنند. عیسی فرهمند (جواد عزتی) بازرس بهزیستی است، بازرسی که در جست‌وجوی...
«بعد از رفتن»؛ در جستجوی یک بازگشت

«بعد از رفتن»؛ در جستجوی یک بازگشت

اولین ساخته بلند رضا نجاتی فیلمساز شناخته شده سال‌های اخیر فیلم کوتاه را شاید بتوان به لحاظ داستانی ادامه‌ای برفیلم‌های کوتاهش دانست.
روایت زخم‌های گذشته و عهدهای فراموش ناشدنی

دل‌نوشته علیرضا صمدی همزمان با اکران «روایت ناتمام سیما» در پردیس سینمایی ملت:

روایت زخم‌های گذشته و عهدهای فراموش ناشدنی

علیرضا صمدی کارگردان فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» از تولیدات فارابی در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در دل‌نوشته‌ای فیلم خود را روایتی از قرارها و قول‌هایی توصیف کرد که نباید فراموش کر...
لزوم پرداختن به مسائل زنان در سینما/ اهتمام ویژه فارابی به تسهیل شرایط همکاری با فیلمسازان زن

در بازدید معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور از فارابی مطرح شد؛

لزوم پرداختن به مسائل زنان در سینما/ اهتمام ویژه فارابی به تسهیل شرایط همکاری با فیلمسازان زن

در دیدار دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بر توسعه حضور کارگردانان زن در سینما و تولید فیلم‌هایی درباره مسائل آن‌ها تاکید شد.
رونمایی از تصویر حسام منظور در «شماره 10»/فیلمی قابل پیش‌بینی برای کسب سیمرغ

رونمایی از تصویر حسام منظور در «شماره 10»/فیلمی قابل پیش‌بینی برای کسب سیمرغ

در تازه‌ترین قاب از این فیلم، حسام منظور به همراه مجید صالحی حضور دارند.
ماجراجویی در ژانر درام/ خوش نشینی در ذهن مخاطب

درباره فیلم سینمایی «بعد از رفتن»؛

ماجراجویی در ژانر درام/ خوش نشینی در ذهن مخاطب

قصه «بعد از رفتن» ماجراجویانه‌ای در گونه درام است. اما توانسته با فاصله گرفتن از سوژه‌های تکراری و حفظ تعلیق داستان تا سکانس‌های پایانی ساختار متفاوتی از قصه گویی را در خود بگنجاند
از استقبال از آثار باشگاه فیلم اولی‌ها در جشنواره تا حضور وزیر ارشاد در فارابی

در پنجمین روز از نمایش آثار فارابی در جشنواره فیلم فجر 41 چه گذشت؟

از استقبال از آثار باشگاه فیلم اولی‌ها در جشنواره تا حضور وزیر ارشاد در فارابی

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اکران دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «کت‌چرمی» از تولیدات باشگاه فیلم اولی‌های فارابی در پردیس سینمایی ملت به نیمه راه رسید.
بنیاد فارابی نقش حمایتی و تنظیم‌گری در سینما را بازیابی کرده است/ فعالیت‌های یکسال اخیر این بنیاد قابل تقدیر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی عنوان کرد:

بنیاد فارابی نقش حمایتی و تنظیم‌گری در سینما را بازیابی کرده است/ فعالیت‌های یکسال اخیر این بنیاد قابل تقدیر است

محمدمهدی اسماعیلی شب گذشته با حضور سرزده در بنیاد سینمایی فارابی گفت: بنیاد فارابی در یک سال گذشته در حوزه تولیدات سینمایی اقدامات خوبی را شروع کرده که قابل تقدیر است و امیدواریم این بنیاد با اقدامات و برنامه ریزی های مدون آماده ح...
«بعد از رفتن»؛ ما لعبتکانیم؟

«بعد از رفتن»؛ ما لعبتکانیم؟

بهره مندی از ادبیات غنی ایرانی و مفاهیم بلندی که در آن پنهان و پیداست، یکی از راه هایی است که می تواند سینمای ایران را در عرصه متن و محتوا، از بن بست برهاند و در جهان، به صدر نشاند.
-->